mogući uzroci unutrašnje praznine


Mnogi mi u poslednje vreme pričaju o gotovo nestvarnom osećanju praznine koje ih iznenada zapljusne. Svako ima neku svoju sliku tog trenutka - u vidu ponora koji se otvori između dva koraka, tuposti koja odjednom obhrve ili ogromnog staklenog zvona kojim kao da su poklopljeni. Čini im se da sve vide, a da ih ništa ne dotiče. I niko ne sagledava uzrok.




Kao Bahov praktičar, brzo ću reći: Mustard je za to odličan. I jeste, uzimanjem Mustarda ovakvi trenuci se prorede toliko da imamo osećaj da su potpuno nestali. Mustard pomogne da se napravi divna harmonija osećanja sreće i razboritosti. Posle jedne ili nekoliko flašica sa Mustradom u kombinaciji, ponori se više ne otvaraju, ili ne u onolikoj meri kao pre, i trebalo bi da smo mirni. I budemo mirni. Samo ti iznenadni napadi umeju da budu toliko razorni, praznina koja zapljusne bude poput namerno podmetnute noge dok negde bezbrižno trčimo, i to se ne zaboravlja. Želimo da saznamo zašto nam se to dogodilo i u tom saznanju da se nekako osiguramo da se neće ponoviti. Makar sam ja to jako želela, i ta me želja nije napustila dugo posle izlaska iz intenzivnog negativnog Mustard stanja.


http://brankorajcevic.com/
Napadi negativnog  Mustard stanja, u vidu navale tmurnog raspoloženja i osećenja potpune bespomoćnosti i besmisla, bili su deo moje svakodnevice pre nekoliko godina. Posle  ispijene dve flašice Mustarda, uglavnom su nestali. Kad bi se javili, znala sam da ako uzmem Mustard nestaće – i nestali bi, ali nešto u meni nikako nije moglo da se umiri. Odakle dolazi tolika praznina? Kada ću moći da budem sasvim sigurna da se neće ponoviti?

Jedan od odgovora pronađoh u knjizi Ditmara Kramera New Bach Flower Therapies, u kojoj on daje objašnjenje uzročno posledičnih veza negativnih stanja koji se tretiraju Bahovim esencijama što naziva šinama. Tako objašnjava dva puta, tj dve šine kojima se stiže u negativno Mustard stanje. Jedna od njih počinje bivanjem u negativnom Mimulus stanju i ja se u njoj prepoznah.
Ukoliko smo u negativnom Mimulus stanju, dakle u velikim strahovima izazavanim realnim okolnostima u kojim se nalazimo, strahovima tolikim da nemamo volje i snage, niti poriva da o njima pričamo, tada ne osećamo  da imamo hrabrosti ili samopouzdanja za konstruktivni pokret. Čini nam se da smo nemoćni da rešimo problem. Naš nas problem toliko zaokupi, da postepeno uđemo u proces u kome potpuno zaboravimo šta je empatija i šta znači biti od pomoći drugima. Ne osećamo da ima ičega u nama što bi ikome bilo od pomoći. Dođemo nekako u stanje svesti u kome nam se čini da samo mahnito hvatanje za druge, za koje smatramo da im je bolje, može da nam pomogne. Počnemo tako da pričamo bez prestanka o svojim problemima o kojima smo dugo ćutali, bez osećanja da li to ikoga zanima. Potpuno izgubimo osećaj da postoji mogućnost da se zagledamo u dubine sopstvene duše i tamo pronađemo oslonac. Preuzimamo negativno Heather ponašanje ne bismo li pronašli mesto na kome smo sigurni. U zavisnosti kakav smo tip ličnosti, manje ili više napadno pričamo svima, ili makar mnogima, o svojim mukama. A kako je potpuno nemoguće da nam spoljni svet obezbedi toliko potreban osećaj unutrašnje sigurnosti, počinjemo jasno da osećamo da nam nešto suštinski nedostaje. Susretnemo se sa ponorom i prazninom koji zjape u nama. Oni se pojave iznenada i veoma su intenzivni i mogu imati razne forme od melanholije do izražene anksioznosti, ali je svima zajedničko da ih ne povezujemo ni sa čim iz realnog života. I eto ga Mustard negativno stanje.

Kada lekcija koja dolazi iz negativnog Mimulus stanja, ne bude savladana, to stanje se kompenzuje negativnim Heather stanjem, koje rezultira stanjem dekompenzacije, koje u ovom slučaju bude Mustard negativno stanje, iz koje osoba više ne može da nađe čak ni prividan izlaz. To stanje liči na ćorsokak u koji se ušlo i ne može se izaći. Prepoznavanje  i  tretiranje ovog stanja ima prioritet u terapiji. Rezultati se mogu pokazati i tretiranjem recimo Mimulus stanja ili Heather stanja, ali problem će se zaista rešiti samo ako se počne rešavati Mustard stanje.

http://brankorajcevic.com/
Najčešće kad je klijent već ušao u dekompenzaciju Mustard stanjem, on to ume i da kaže, ali je dobro imati na umu ovu dinamuku prelaza iz Mimulusa u Heather pa u Mustard i videti da li postoji indikacija za Mustard. Tada se Mustard daje prvi. Za očekivati je da će klijent, posle tretmana Mustard esencijom,  daleko ređe biti u negativnom Mustard stanju, ali da će biti potrebno izvesno vreme da se savladaju lekcije koje proističu iz Mimulus stanja. Tako će se još neko vreme greške u shvatanju tih lekcija očitovati u prelasku u Heather. Zato se posle Mustarda daje Heather, eventualno Mustard u kombinaciji sa Heather, što zavisi od toka razgovora sa klijentom, a na nekoj od sledećih kontrola, kada se uvidi da negativnog Mustard stanja više nema, uz Heather se dodaje i Mimulus. Ne preporučuje se da se sva tri stanja tretiraju odjednom.


Kako sada vidim, ovo objašnjenje može da se primeni na moje iskustvo - na onu mene koja je pre nekoliko godina imala intenzivne napade iznenadne anksioznosti, koji su bili umireni Mustardom, ali ne i potpuno iskorenjeni. Posle toga je sledio period u kome su me divni i iskreno pažljivi ljudi oko mene, srećom po mene, upozorili da davim svojom pričom o tome šta sam sve preživela, pa sam uzimala Heather. To je rezultiralo time da sam se sve jasnije suočavala sa realnim nedostatkom hrabrosti da se suočim sa događajima oko mene. Tek kad sam u više navrata uzimala Mimulus, stanja iznenadnih anksioznosti su u potpunosti nestala, jer sam prestala da preskačem iz Mimulusa u Heather pa u Mustard, iz nemogućnosti da naučim lekciju koju je Mimulus imao nameru da me nauči. Bočica sa Mustardom već podugo skuplja prašinu na mojim policama, nije mi potrebna. Ali  zato za Mimulusom neretko posegnem, posebno kad shvatim da me hvataju strahovi koje ni sa kim ne želim da podelim. Znam na koji način najlakše ispadnem iz ravnoteže i da je izgradnja vrline hrabrosti suočavanja sa svakodnevicom uz Mimulus moja priča. Sad je konačno sve jasnije i sigurnije.

http://brankorajcevic.com/


Fotografije preuzete sa sajta http://brankorajcevic.com/ uz odobrenje autora, na kome sam beskrajno zahvalna. Hvala Branko!

1 коментар:

INDIGOALEX је рекао...

Odličan članak i iskustvo, mada teško-dobro objašnjeno:)